ANALISIS PENETAPAN HARGA SEMBAKO DALAM MENINGKATKAN DAYA BELI MASYARAKAT PADA UD. LUSI KECAMATAN HILIDUHO KABUPATEN NIAS
Abstract
The purpose of pricing by a company is to Survive, Maximize Profit, Sales Mechanism, Prisetise, Development on Investment (ROI), Odd Price. This research uses descriptive qualitative, which analyzes comparisons based on data and information in the form of oral sentences obtained from the object of research, then draws research conclusions based on the data and information obtained. Respondents in this study, namely: UD shop owner. Lusi, UD shop employees. Lusi, and customers at UD stores. Lusi Hiliduho District, Nias Regency. The results of the study state that the determination of basic food prices at UD. Lusi Hiliduho District, Nias Regency is carried out by considering the cost of shipping goods from Gunungsitoli to Hiliduho, the desired profit percentage, analyzing prices from competitors. UD. Lusi Hiliduho District, Nias Regency takes a maximum profit of 10% of the original price of goods.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hak Cipta:
Penulis yang mempublikasikan manuskripnya di jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Jurnal Suluh Pendidikan (JSP) berhak menjadi yang pertama menerbitkan dengan Creative Commons Attribution 4.0 International License (Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)).
- Penulis dapat mengirimkan artikel secara terpisah, mengatur distribusi non-eksklusif manuskrip yang telah diterbitkan dalam jurnal ini ke versi lain (misalnya, dikirim ke repositori institusi penulis, publikasi ke dalam buku, dll.), dengan mengakui bahwa manuskrip telah diterbitkan pertama kali di Jurnal Suluh Pendidikan.